وین رونی: فن خال با اختلاف، بهترین سرمربی ام بوده است

به گزارش وبلاگ ریاضیات، کاپیتان سابق منچستریونایتد و تیم ملی انگلیس با نادیده دریافت سرالکس فرگوسن و ژوزه مورینیو، فن خال را به عنوان بهترین مربی دوران بازیگری اش معرفی کرد.

وین رونی: فن خال با اختلاف، بهترین سرمربی ام بوده است

به گزارش وبلاگ ریاضیات، ظاهراً دلخوری هایی که وین رونی از بعضی از سرمربیان دوران بازیگری اش به خصوص سرالکس فرگوسن، ژوزه مورینیو و فابیو کاپلو داشت، هنوز رفع نشده است چون او هیچیک از این سه نفر را به عنوان بهترین مربیانی که زیر نظرشان کار نموده، معرفی نکرد.

مهاجم انگلیسی تیم دی سی یونایتد، که اخیراً گل های مهم و زیبایی در MLS به ثمر رسانده است، دوران بازیگری خود را زیر نظر دیوید مویس در اورتون شروع کرد و پس از آن به منچستریونایتد تحت راهنمایی سرالکس فرگوسن ادامه داد، جایی که بهترین روزهای دوران بازیگری اش رقم خورد، هر چند در یکی دو فصل انتهای حضور فرگی روابط میان رونی و اسطوره اسکاتلندی شیاطین سرخ تیره و تار شد. بعد از آن رونی دوباره برای یک مقطع کوتاه 8 ماهه زیر نظر دیوید مویس کار کرد و پس از آن برای دو فصل زیر نظر لوئیز فن خال توپ زد. آخرین مربی ای که رونی در منچستر داشت هم ژوزه مورینیو بود و بعد از آن او راهی MLS شد. او در تیم ملی انگلیس هم زیر نظر سرمربی بزرگی مانند فابیو کاپلو بازی کرد.

رونی با فرگوسن 5 بار قهرمان لیگ برتر انگلیس و یک بار قهرمان لیگ قهرمانان شد و با مورینیو هم در فصل 17-2016 فاتح لیگ اروپا شد. با این حال او فن خالی را به عنوان بهترین مربی دوران بازیگری خود معرفی کرد که برای شیاطین سرخ فقط یک قهرمانی در جام حذفی کسب کرد.

کاپیتان سابق تیم ملی انگلیس در این خصوص به نشریه میرر گفت: فن خال با اختلاف بهترین سرمربی ای است که با وی کار نموده ام.صد درصد از این بابت مطمئنم. مهارت های تاکتیکی فن خال، شیوه آماده سازی تیمش و توجه اش به ریزترین جزئیات کار، مرا حیرت زده می کرد. من به این خاطر او را خیلی تحسین می کنم. پیش از فن خال من هرگز به چنین جزئیاتی توجه نمی کردم.

رونی با اعتراف به اینکه رابطه شخصی اش با فن خال همواره لذت بخش نبوده است، تجربیاتی که از این مرد هلندی گرفت را برای زمانی که خودش بخواهد وارد عرصه مربیگری گردد، بسیار مفید دانست. او اضافه نمود: فن خال می داند شیوه کاری اش برای بازیکنان بسیار سخت است. من در آن موقع که او سرمربی مان بود، وی را از این مسئله آگاه کردم و ما درباره این موضوع خیلی با هم حرف می زدیم. بابت انتهای که در دوران کاری او در منچستر رقم خورد، متأسفم. من از او چیزهای زیادی یاد گرفتم و قطعاً زمانی که خودم مربیگری کنم هم از آن درس ها استفاده خواهم کرد.

رونی 33 ساله که به انتها روزهای بازیگری اش در MLS نزدیک می گردد، سپس فاش کرد که می خواهد پا جای پای هم تیمی های سابقش در تیم ملی انگلیس، فرانک لمپارد و استیون جرارد بگذارد و مانند آنها سرمربیگری کند اما هنوز خیال آویزان کردن کفش هایش را ندارد.

او مطرح نمود: دیدن اینکه فرانک و استیو چنین فرصت های بزرگی را برای مربیگری به دست آورده اند، فوق العاده است. این به من هم امید می دهد و به همین دلیل به طور جدی به مربیگری فکر می کنم. با این حال فعلاً من هنوز دارم از زندگی به عنوان یک بازیکن لذت می برم و می خواهم جام های بیشتری ببرم. از نظر فیزیکی هنوز خودم را در وضعیت خوبی می بینم و هنوز جاه طلبم. یک روز هم اما دوران بازیگری من به انتها می رسد و می خواهم تمام گزینه هایی که در آن موقع خواهم داشت را آنالیز کنم.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "وین رونی: فن خال با اختلاف، بهترین سرمربی ام بوده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وین رونی: فن خال با اختلاف، بهترین سرمربی ام بوده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید