نیلی : سند الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت پس از دو سال اجرایی می گردد

به گزارش وبلاگ ریاضیات، رئیس دانشگاه تهران گفت: سند الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت پس از دو سال اجرایی می گردد.

نیلی : سند الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت پس از دو سال اجرایی می گردد

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی وبلاگ ریاضیات، محمود نیلی احمد آبادی، رئیس دانشگاه تهران در هشتمین کنفرانس الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت گفت: سند الگوی اسلامی ایران پیشرفت پس از دو سال وارد فاز اجرایی می گردد.

وی ادامه داد: البته باید برای تقویت این سند نگاه نقادانه به آن داشته باشیم.

رئیس دانشگاه تهران گفت: در ایران از نظر نهادها، سازمان ها و مؤسسات تدوین اسناد و قانون مشابه نهادهای جهان هستیم اما تصور می کنیم عدم پیروزیت اسناد ناشی از بومی نبودن اسناد است.

نیلی گفت: هیچ کشوری بدون دانشگاه امکان پیشرفت نخواهد داشت اما در ایران دانشگا ه ها بی رویه شکل گرفته اند و بهره وری کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

وی یکی دیگر از اقدامات مهم برای پیاده سازی اسناد را قانون زدایی مطرح کرد و گفت: نمی توانیم بگوییم به اسناد جامع علمی در کشور احتیاج نداریم اما در ایران با تغییر دولت ها، سیاست ها دستخوش چالش می شوند و این مشکل بزرگی است.

به گفته وی اگرچه نمی توانیم اصل تنوع نهادها را انکار کنیم اما باید در این تغییرات شاکله اصلی سیاست ها تغییر نکند.

رئیس دانشگاه تهران با طرح این سؤال که چرا در اجرای اسناد پیروز نبوده ایم، گفت: اگرچه اسناد مختلفی در کشور داریم اما وقتی از چهره های دانشگاهی درباره اسناد پرسیده می گردد یا اطلاعاتی ندارند یا نظرات آنها با جامعه همخوان نیست.

نیلی خاطرنشان کرد: سندی امکان پیاده سازی دارد که در جامعه مبنا قرار بگیرد و از این رو باید در متدلوژی اسناد متمرکز شویم زیرا روش تدوین اسناد بسیار مهم است.

وی با اشاره به تجربه بعضی کشورها در تدوین اسناد گفت: در ژاپن تدوین اسناد از بالا به پایین و در آمریکا تدوین اسناد از پایین به بالا اما هر دو کشور در پیاده سازی اسناد پیروز بوده اند.

رئیس دانشگاه تهران گفت: وقتی سندی تدوین می گردد باید در جامعه تشنگی ایجاد کند و جامعه علاقمند به اجرای آن باشد اما زمانی که جامعه بی حس باشد اجرا با استقبال روبرو نمی گردد.

نیلی با اشاره به لزوم همخوانی تدوین اسناد با تحولات سریع جهان گفت: اگر بخواهیم سند الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت را تا 10 سال آینده تدوین کنیم باید با تحولات سریع همخوان باشد همانطور که در کنفرانس ها پیش بینی تا 10 سال آینده انجام می گردد اما اگر از من بپرسند تا 10 سال آینده دانشگاه ها چگونه می گردد دقیق نمی دانم زیرا هوش مصنوعی و آموزش الکترونیکی تحولات سریعی را رقم زده و مرزهای فیزیکی را برداشته است.

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس

به "نیلی : سند الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت پس از دو سال اجرایی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نیلی : سند الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت پس از دو سال اجرایی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید