مبالغ بلیت اجرا های لغو شده به مخاطبان عودت داده میشود؟

به گزارش وبلاگ ریاضیات، در پی تعطیلی پیش آمده برای اجرا های موسیقی و تئاتر به دلیل جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، شرایط بلیت های خریداری شده توسط مخاطبان به وسیله سایت های فروش اینترنتی، تشریح شد.

مبالغ بلیت اجرا های لغو شده به مخاطبان عودت داده میشود؟

به گزارش گروه فرهنگی وبلاگ ریاضیات، طبق اعلام وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و به دلیل جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، فعالیت های هنری اعم از سینما، تئاتر و موسیقی از 4 تا 9 اسفند تعطیل شدند. این در حالی است که مخاطبان بسیاری از کنسرت های موسیقی و همچنین اجرا های تئاتری در سایت های مختلف فروش بلیت، اقدام به خرید بلیت نموده بودند و تعطیل شدن اجرا شرایط را متفاوت کرد.

این امر باعث نگرانی مخاطبان در مورد شرایط مبالغ هزینه شده برای خرید بلیت خود شدند.

سایت های مختلف در این شرایط تمهیداتی را در نظر گرفتند.

هزینه بلیت ها را عودت می دهیم

محمدحسین توتونچیان مدیر سامانه های فروش ایران کنسرت و ایران نمایش درباره شرایط هزینه بلیت های خریداری شده توسط مخاطبان با توجه به یک هفته تعطیلی فعالیت های هنری، گفت: ما در زمینه کنسرت و تئاتر در سراسر کشور پشتیبانی و خدمات ارائه می دهیم و در شرایط پیش آمده رویه عودت وجه بلیت به مخاطبان را انتخاب کردیم. بزرگترین دلیل این اقدام که بلافاصله بعد از اعلام وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مبنی بر تعطیلی فعالیت های هنری انجام شد، احترام به انتخاب مخاطبان است.

یکی از راه ها در شرایط پیش آمده این بود که به مخاطبان اعلام کنیم با بلیت خریداری شده می توانند در هفته آینده به تماشای اثر انتخاب شده بنشینند، ولی آنچه منطق به ما می گوید این است که شاید با یک هفته تعطیلی ویروس کرونا ریشه کن نگردد و تعطیلی اعلام شده تمدید گردد

وی شرح داد: یکی از راه ها در شرایط پیش آمده این بود که به مخاطبان اعلام کنیم با بلیت خریداری شده می توانند در هفته آینده به تماشای اثر انتخاب شده بنشینند، ولی آنچه منطق به ما می گوید این است که شاید با یک هفته تعطیلی ویروس کرونا ریشه کن نگردد و تعطیلی اعلام شده تمدید گردد. از طرفی حتی اگر این اتفاق نیفتد و ممنوعیت و محدودیت ها به این یک هفته ختم گردد، مشخص نیست مخاطب دوست داشته باشد در مجامع عمومی حضور پیدا کند.

وی در ادامه سخنان خود تأکید کرد: دوست ندارم مخاطب به واسطه بلیتی که از ما خریداری نموده، تحت فشار قرار بگیرد، زیرا این امر بر خلاف اخلاق انسانی است و به لحاظ اقتصادی نیز پولی که با جبر و فشار قراردادن مخاطب کسب گردد، برکتی برای ما و گروه های هنری نخواهد داشت. نه ما و نه هنرمندانی که در زمینه هنر فعالیت می کنیم نگاه کاسب کارانه به فعالیت خود نداریم.

توتونچیان اظهار کرد: هزینه کارمزد عودت مبلغ بلیت ها به تمام مخاطبان از شخص بنده کسر شد؛ حاضر بودم این اتفاق بیفتد، اما خدشه ای در اعتماد مخاطبان نسبت به انتخاب سامانه فروش بلیت ما ایجاد نگردد. البته بعضی از گروه های موسیقی و تئاتری با این روش مخالف بودند و دوست داشتند مخاطبان را مجاب کنیم تا با بلیت های خریداری شده در فرصت دیگری به تماشای آثار بنشینند، اما وقتی شرحات مربوطه را به آن ها ارائه دادیم و اینکه مخاطب با اطمینان و میل باطنی خود باید بلیت روز های جدید را خریداری کند، اکثرشان پذیرفتند.

وی در خاتمه سخنان خود گفت: اگر محدودیت ها برداشته گردد، ما تسهیلاتی را برای گروه های هنری و مخاطبان البته با هزینه شخصی خودمان در نظر گرفته ایم و اطلاع رسانی و تبلیغات لازم برای از سرگیری اجرا ها را انجام می دهیم.

مخاطبان دو تا سه هفته صبوری داشته باشند

محمد عمروآبادی مدیر سامانه فروش بلیت تیوال نیز درباره شرایط پیش آمده، گفت: ما به فاصله یک روز بعد از اعلام رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اطلاع رسانی عمومی کردیم تا مخاطبان بدانند که طی یک هفته مشخص شده نمی توانند به سالن ها مراجعه نمایند. همچنین شیوه پشتیبانی مان را طراحی کردیم به این شکل که 2 حالت برای عزیزان خریدار این هفته متصور هستیم؛ اول برای عزیزانی که جایگزینی برایشان مقدور نیست یعنی کنسرت یا تئاتری که دیگر قرار نیست اجرا گردد، به صورت اتوماتیک هزینه خرید بلیت به حسابشان عودت و با پیامک به آن ها اطلاع داده می گردد. دسته دوم آثاری هستند که شانس جایگزینی دارند و ما به عنوان یک گزینه، بلیت ها را به روز معادل هفته بعد جابجا می کنیم، اما اگر مایل نباشند و برای شأن مقدور نباشد با ارائه درخواست، مبلغ خرید بلیت به حساب شأن عودت داده می گردد.

وی ادامه داد: سایت ما همواره متعهد بوده و سریع و چابک بوده، ولی با توجه به گستردگی شرایط و خریدها، به مخاطبان و کاربران عزیزمان اطلاع دادیم که برای عودت مبلغ بلیت های خریداری شده به حسابشان، بین 2 تا 3 هفته صبوری داشته باشند.

عمروآبادی در بخش خاتمه سخنان خود تأکید کرد: هنوز شرایط مشخصی برای خاتمه محدودیت و تعطیلی اعلام شده وجود ندارد و مشخص نیست که تمدید می گردد یا نه. اگر سلامتی جامعه حکم کند شاید هفته بعد هم این تعطیلی تمدید گردد. امکان خرید بلیت از سوی مخاطبان برای پروژه هایی که درخواست داده اند و فروش بلیت هفته آینده شان باز شده، امکان پذیر است، اما این به معنای اینکه احتمال تمدید شدن تعطیلی در هفته آینده وجود ندارد، نیست.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "مبالغ بلیت اجرا های لغو شده به مخاطبان عودت داده میشود؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مبالغ بلیت اجرا های لغو شده به مخاطبان عودت داده میشود؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید