شعار های تظاهرات عراق در برگیرنده مطالبات مردم این کشور نیست

به گزارش وبلاگ ریاضیات، کارشناس مسائل بین الملل گفت:تظاهرات عراق از مدت ها پیش سازمان یافته و جریان های پشت پرده ای در راهنمایی این تظاهرات مردمی به سمت خشونت نقش دارند.

شعار های تظاهرات عراق در برگیرنده مطالبات مردم این کشور نیست

حسن هانی زاده کارشناس مسائل بین الملل در گفت وگو با ، درباره تحولات عراق، گفت: از دو روز گذشته بار دیگر تظاهرات در سراسر شهر های عراق آغاز شد که طی آن حداقل 30 نفر کشته و ده ها نفر زخمی شدند، همچنین تعدادی از رهبران جریان های مردمی مثل عصائب اهل الحق توسط تظاهر نمایندگان به شهادت رسیدند.

او اضافه کرد:شواهد امر نشان می دهد که تظاهرات عراق از مدت ها پیش سازمان یافته ، همچنین افراد و جریان های پشت پرده ای در راهنمایی این تظاهرات مردمی به سمت خشونت نقش دارند.

هانی زاده تاکید نمود: گفته می گردد عزت ابراهیم الدوری نائب رئیس شورای فرمانده سابق عراق و معاون دیکتاتور معدوم عراق (صدام حسین) در طول یک سال گذشته با مقامات سفارت آمریکا در عراق دیدار نموده که این ملاقات ها در استان الانبار اجرا شده و برای چنین تظاهرانی برنامه ریزی شده است.

کارشناس مسائل بین الملل ادامه داد: جریان های غیر همسو با دولت عراق، شیعیان مرتبط با سفارت آمریکا، عوامل حزب بعث، عربستان سعودی و واشنگتن پشت تظاهرات عراق هستند، چراکه تظاهرات کاملا سازمان یافته تعریف شده است، همچنین شعار هایی که مطرح شده رنگ بوی سیاسی دارد و در برگیرنده خواست و مطالبات مردم این کشور نیست.

او اضافه کرد: حمله به دفاتر الحشد الشعبی و عصائب اهل الحق نشان می دهد که نوعی انقام گیری پشت تظاهرات عراق است که هدف آن ناکارآمد جلوه دادن دولت عراق، سرنگونی عادل عبدالمهدی و قطع روابط ایران و عراق است.

هانی زاده توضیح داد: بخشی از تظاهرات و شعار هایی که مطرح شده علیه کشور ما بوده است، این نشان می دهد که عوامل حزب بعث کوشش می نمایند تا دولت عادل عبدالمهدی که در برابر فشار های آمریکا مقاومت نموده سرنگون نمایند و یک جنگ داخلی را بر عراق تحمیل نمایند.

کارشناس مسائل بین الملل با اشاره به آمار کشته ها و تلفات عراق، گفت:آمار کشته ها در حال حاضر به حدود 150 نفر در دوره دوره رسیده است، دوره اول حدود 120 نفر کشته و اکنون هم تقریبا 30 نفر در طول 2 روز گذشته کشته شدند که در مجموع غیر قابل توجیه است.

او اضافه کرد: دولت عراق و شخص عادل عبدالمهدی قول داده که به مطالبات مردم رسیدگی کند، اما آغاز مجدد تظاهرات در شهر های مختلف که همراه با درگیر های خونین بوده نشان می دهد که جریان های پشت پرده ای که راهنمایی این تظاهرات را بر عهده دارند که هدفشان رسیدگی به مطالبات مردمی نیست، بلکه سرنگونی دولت عادل عبد المهدی و ایجاد یک درگیری قبیله ای را دنبال می نمایند.

هانی زاده گفت:بافت عراق قبیله ای است و هر جوان و شخصی که کشته می گردد، وابسته به یک قبیله مشخصی است که این قبیله قطعا درصدد انتقام گیری برمی آید، در نتیجه اوضاع عراق بسیار خطرناک و پیچیده شده و جریان های سیاسی این کشور هم از این وضعیت استفاده می نمایند مخصوصا عوامل حزب بعث وارد میدان شده اند و سعی می نمایند خشونت ها را تشدید نمایند.

بنابر خبر های رسیده، تجمعات اعتراضی در بعضی شهر های عراق از جمله بغداد، نجف و الناصریه از شامگاه پنج شنبه پس از توقف چند روزه بار دیگر آغاز شده و هم اکنون نیرو های امنیتی برای حفظ امنیت شهروندان و اماکن دولتی در نقاط مختلف مستقر شده اند.

نیرو های امنیتی عراق افرادی را که وارد منطقه سبز در بغداد شده بودند، با استفاده از خودرو های آب پاش متفرق کردند. حفظ امنیت منطقه سبز از آن جهت حائز اهمیت است که محل استقرار نهاد های مهم دولتی و سفارتخانه های خارجی از جمله سفارت آمریکاست.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "شعار های تظاهرات عراق در برگیرنده مطالبات مردم این کشور نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شعار های تظاهرات عراق در برگیرنده مطالبات مردم این کشور نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید