سند راهبردی آب یک گام به جلو رفت

به گزارش وبلاگ ریاضیات، چارچوب نظام نامه تحقق راهبردها و اقدامات ملی سند راهبردی توسعه فناوری های آب توسط ستاد توسعه فناوری های آب، خشکسالی، فرسایش و محیط زیست معاونت علمی و فناوری تصویب شد.

سند راهبردی آب یک گام به جلو رفت

به گزارش گروه دانشگاه وبلاگ ریاضیات، چارچوب نظام نامه تحقق راهبرد ها و اقدامات ملی سند راهبردی توسعه فناوری های آب توسط ستاد توسعه فناوری های آب، خشکسالی، فرسایش و محیط زیست معاونت علمی و فناوری تصویب شد.

همزمان با پنجمین جلسه کارگروه این ستاد این نظام نامه تصویب شد. سند راهبردی توسعه فناوری های آب دارای 25 راهبرد است. این نظام نامه مراحل تحقق اقدامات هر راهبرد را تعیین می نماید. پس ستاد با تصویب این نظام نامه یک گام دیگر برای اجرایی کردن سریع تر اقدامات سند برداشت.

سند راهبردی توسعه فناوری های آب توسط جمعی از فعالان و کارشناسان این حوزه تدوین شده است. این سند به عنوان یک نقشه راه برای مدیریت بهینه آب در کشور کاربرد دارد. مسئله آب و چالش های آن موضوعی مهم است که با راه حل های فناورانه و دانش بنیان می توان در راستا برطرف آن ها گام برداشت و به یاری دانش و فناوری روز برای برطرف آن ها اقدام کرد.

پس با در نظر دریافت این مسئله این سند در چهار بخش آب، خشکسالی، فرسایش و محیط زیست تنظیم شده است. توسعه فناوری هایی که در بهره برداری از آب، پایش و حفاظت منابع آبی، استحصال آب، بازچرخانی و استفاده از آ ب های غیر متعارف کاربرد دارد در این سند مورد توجه است.

همچنین بهره گیری و توسعه فناوری های نوین متناسب با شرایط طبیعی، مالی و اجتماعی کشور برای توسعه پایدار، بکارگیری فناوری های جدید برای افزایش آگاهی ها نسبت به شرایط بحرانی، تحلیل علت ها، عواقب و پیدا کردن راه حلها، سازگاری و تطبیق یافتن با چالش های آب به وسیله ارائه و توسعه روش ها، تکنیک ها و فناوری های جدید و بومی سازی شده، فرهنگ سازی و آموزش در جهت مشارکت مردمی، حمایت از نهاد های مردمی، مهم ترین ماموریت هایی است که در سند ملی فناوری های راهبردی آب مطرح شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "سند راهبردی آب یک گام به جلو رفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سند راهبردی آب یک گام به جلو رفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید