روایت قهرمان پیشین کشتی دنیا از یاری رسانی به مردم سیل زده گلستان

به گزارش وبلاگ ریاضیات، دارنده مدال نقره کشتی آزاد دنیا در سال 2 6 گفت: زمانی که ما برای یاری به مردم به گلستان رسیدیم مردم هاج و واج از بین رفتن روستا و زندگی شان را تماشا می کردند.

روایت قهرمان پیشین کشتی دنیا از یاری رسانی به مردم سیل زده گلستان

علی اصغر بذری که از روز ابتدایی وقوع سیل در کشور، مشغول به یاری رسانی بود، در این باره به خبرنگار ورزشی وبلاگ ریاضیات گفت: در روز اول فروردین بخشی از یکی از ییلاق های نکاء و بهشهر درگیر سیل شده بود و آنجا حضور داشتیم. آقا رسول (خادم) هم یک نفر را برای آنالیز شرایط فرستاده و از روز دوم فروردین راهی آق قلا شدیم. اوضاع آنقدر خراب بود که تا یک محدوده بیشتر نتوانستیم با ماشین حرکت کنیم. سقریلقی شدیدا درگیر سیل و خرابی بود و تردد با تراکتور و قایق انجام می شد. همان جا در ظهر روز دوم فروردین پایگاه اول را دایر کردیم.

وی ادامه داد: رودخانه ای که کنار گرگان رود قرار داشت به شدت در آستانه تخریب بود. آب وارد روستا شده بود و زمانی که ما رسیدیم 3،4 خانه ای که نزدیک رودخانه بودند تخریب شده و ارتفاع آب رودخانه به 5 متر رسیده بود. از همان جا کارمان را آغاز کردیم و در عین حال که کوشش می کردیم از ورود آب به سایر نقاط روستا جلوگیری کنیم، به مردم یاری رسانی هم می کردیم.

مربی تیم کشتی آزاد جوانان توضیح داد: زمانی که ما رسیدیم مردم هاج و واج از بین رفتن روستا و زندگی شان را تماشا می کردند. باورشان نمی شد رودخانه این وضعیت را پیدا نموده و آب دارد زندگی شان را می برد. در مناطق دیگری هم چند پایگاه زدیم، ما سه پایگاه ثابت و یک پایگاه سیار در این منطقه داشتیم و علاوه بر اینکه رسول خادم دو مرتبه راهی این مناطق شد و هر بار هم یکی دو روز ماند و خودش همراه با همه یاری کرد، عزت الله اکبری، عباس طحان، سعید ریاحی از قهرمانان کشتی ایران هم به ما ملحق شدند و از همان روز اول عظیم منوچهری از کشتی گیران بهشهری شبانه روز زحمت کشیدند. وقتی گروه ما کار را آغاز کردند کم کم مردم هم متوجه شدند باید چه کارهایی انجام دهند و همه در کنار هم در حالی که فضایی خیلی صمیمی بین ما ایجاد شده بود کار می کردیم.

وی با اشاره به یاری های مردمی اضافه نمود: باید از علیرضا حیدری هم تشکر کنم که سهم بسزایی در یاری ها داشت. خیلی از عزیزان هم یاری های نقدی و غیرنقدی داشتند و ما هم توانستیم در شرایطی مناسب آن را در اختیار مردم سیل زده قرار دهیم. ما در حد توان مان کوشش کردیم در این مدت در کنار مردم باشیم.

بذری در خصوص اینکه با چه انگیزه ای تمام مدت تعطیلات نوروزی اش را در مناطق سیل زده سپری نموده گفت: هر کسی از چیزی در زندگی اش لذت می برد. شاید بهترین لحظه های زندگی من در کشتی و روزی که مدال جهانی و آسیایی گرفتم، گذشت. هیچ جا دوباره چنین احساسی را تجربه نکردم جز این روزها که یاری به مردم واقعا لذت بخش بود. مردم از استرس خیلی نمی توانستند کاری انجام دهند اما ما که آمدیم در کنار مردم کوشش کردیم اوضاع را سروسامان دهیم و همه با هم درگیر کار شدیم.

دارنده مدال طلای بازی های آسیایی 2006 دوحه در خصوص اینکه عده ای می گویند حضور جامعه کشتی در مناطق سیل زده برای نمایش و خودنمایی بوده، گفت: هرکسی توانست 13 روز با حضور در چنین وضعیتی خودنمایی کند، وسط گود بیاید. خودنمایی در آمدن و رفتن و عکس دریافت و اطلاع رسانی است. هزاران نفر آمدند و رفتند و عکس و فیلم شان را دریافتد، این وسط شاید یاریی هم کردند اما جامعه کشتی از ابتدا پای کار بود. جدا از ارگان های مختلف و مسئول که از روز اول در منطقه حضور داشتند هیچ گروهی که شخصی می خواست یاری کند، خیلی اینجا نماند اما ما همچنان در کنار مردم هستیم و از این بابت خوشحالیم که مردم از ما راضی هستند و ما هم در حد توان مان کار کردیم. از همه کسانی که پشت ما بودند و حمایت مان کردند هم تشکر می کنم.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "روایت قهرمان پیشین کشتی دنیا از یاری رسانی به مردم سیل زده گلستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روایت قهرمان پیشین کشتی دنیا از یاری رسانی به مردم سیل زده گلستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید