خروج پنج بیمارستان خوزستان از چرخه خدمات به بیماران کرونا

به گزارش وبلاگ ریاضیات، شیب نزولی کرونا در خوزستان پنج بیمارستان این استان را از چرخه ارائه خدمات به بیماران مبتلا به کووید-19 خارج کرد.

خروج پنج بیمارستان خوزستان از چرخه خدمات به بیماران کرونا

به گزارش وبلاگ ریاضیات آنلاین به نقل از ایرنا، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز با اشاره به فرایند نزولی ابتلا به ویروس کرونا در خوزستان گفت: شنبه 28 تیر سومین بیمارستان اهواز از بیماران کرونایی تخلیه شد، ضمن اینکه در بهبهان و ماهشهر هم یک بیمارستان از چرخه ارائه خدمت به کرونا خارج شدند.

فرهاد ابول نژادیان افزود: کاهش آمار ابتلا به کرونا در استان با کمک مردم و رعایت پروتکل های بهداشتی انجام گرفته و بر اساس ارزیابی انجام شده 62 درصد مردم خوزستان از ماسک استفاده می کنند. پلاسما درمانی به عنوان یک طرح تحقیقاتی برای درمان بیماران مبتلا به کرونا در حال بررسی است و نتایج خوبی به دست آمده است و در این راستا روز شنبه نشستی با رییس سازمان انتقال خون خوزستان در این خصوص برگزار شد، استفاده از پلاسمای بیماران کرونایی در اهواز و آبادان آغاز شده و در دزفول نیز بزودی آغاز می شود. وی با اشاره به خسته شدن کادر درمان در این شرایط گفت که مهم ترین مشوق برای کادر درمان بیمارستان هایی که از ارائه خدمات کرونا خارج شدند دادن مرخصی و استراحت به کادر درمانی آنهاست که دستور مرخصی به کادر درمان این بیمارستان ها صادر شده است.

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونای خوزستان نیز گفت: شرایط انتشار و ابتلا به کرونا در خوزستان کاهش یافته است هر چند همچنان شرایط برخی از شهرهای استان قرمز و شکننده است. با توجه به اینکه هنوز دارویی برای این بیماری کشف نشده رعایت پروتکل های بهداشتی و استفاده از ماسک در کنترل این بیماری بسیار موثر است. در تلاش هستیم تا ظرفیت توزیع ماسک در استان را بالا ببریم و وزارت صمت هم مکلف شده تامین ماسک را در استان ها دنبال کند.

رضا نجاتی با اشاره به تعطیلی سه روزه ادارات و بانک های استان به دلیل گرمای هوا ادامه داد: در این چند روز اخیر به دلیل گرما و مدیریت مصرف برق در استان ادارات و بانک ها تعطیل شدند که این تعطیلی به کنترل بیماری کرونا در استان کمک می کند. در ایام تعطیل اگر اداره ای تعطیل نکند شرکت برق آن دستگاه را شناسایی کرده و با آن اداره برخورد خواهد شد.

خوزستان بیش از 2 ماه است که در شرایط قرمز کرونا بسر می برد. به گفته سرپرست مرکز بهداشت خوزستان، 18 شهر خوزستان همچنان در شرایط قرمز و نارنجی کرونا قرار دارند.

منبع: همشهری آنلاین

به "خروج پنج بیمارستان خوزستان از چرخه خدمات به بیماران کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خروج پنج بیمارستان خوزستان از چرخه خدمات به بیماران کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید