خبرنگاران کرونا و تکرار خاطرات

به گزارش وبلاگ ریاضیات، گچساران - خبرنگاران - به رغم همه سختی های انتشار ویروس کرونا در کشور اما همبستگی و از خودگذشتی هموطنان برای مبارزه با این بیماری، خاطرات دوران هشت سال دفاع مقدس را زنده نموده است.

خبرنگاران کرونا و تکرار خاطرات

این روزها به دنبال قربانی شدن 2هزار و 517 نفر از هموطنان که هر یک سرمایه ای گرانبها و تکرار ناشدنی برای کشورمان بودند ،ابتلای بیش از 35هزار نفر از ایرانیان به بیماری ویروس کرونا و از رونق افتادن بسیاری از کسب وکارها به جرات می توان ادعا کرد سخت ترین روزهای پس از دوران دفاع مقدس در کشورمان در حال سپری شدن است اما با همدلی و از خود گذشتگی صحنه های دل گرم نماینده ای خلق شده که شاید بعدها باعث بالیدن به ایرانی بودمان گردد.

هر چند بسیاری از مردم کاهش آلودگی هوا در کلان شهرها، پایین آمدن میزان کشته و زخمی ناشی از سوانح رانندگی را از پیامدهای مثبت ویروس مرموز کرونا می دانند اما قصه تلخ کرونا و همدلی مردم و مسئولان برای بازگرداندن سلامتی به کشورمان یادآور روزهای خاطره انگیز دفاع مقدس است.

اجرایی شدن طرح فاصله گذاری اجتماعی و پیش بینی برنامه های سختگیرانه تر برای قطع زنجیره ویروس کرونا باعث شده تا بعضی از شهروندان کهگیلویه وبویراحمد با انتشار دلنوشته هایی در فضای مجازی از تجربه های رزمندگان ،جانبازان و آزادگان در روزهای سخت آتش و خون یاد نمایند.

آنان از بزرگمردانی سخن می گویند که در اسارت بعثی ها افزون برتنگناهای زندگی در اسارت و اردوگاه های دشمن،شکنجه،جیره غذایی و ده ها محدودیت دیگر را تحمل می کردند.

این شهروندان معتقد هستند وقتی آزادگان توانستند سال ها زندگی در اسارت را تحمل نمایند مدت زمانی کوتاه خانه نشینی با وجود برنامه های متنوع تلویزیون، امکان ارتباط تصویری با بستگان و دیدن جذابیت های گردشگری به وسیله فضای مجازی کار خیلی سختی نیست.

آنان نه تنها از اجرایی شدن طرح فاصله گذاری اجتماعی ناراحت نیستند بلکه اعتقاد دارند این اقدام برای سلامتی مردم ضرورتی اجتناب ناپذیر است.

تعدادی از شهروندان هم می گویند: حالا که جهادگران عرصه سلامت افزون بر دوری از فرزندان و خانواده خود کار طاقت فرسای مراقبت از بیماران کرونایی را به عهده گرفته اند، افرادی که تا همین چند وقت پیش از تاخیر در پرداخت حقوق و کارانه خود گلایه داشتند حالا در خاکریز مقدم مبارزه با دشمن نامرئی کرونا فعالیت می نمایند ما در خانه می مانیم تا شکست ویروس کرونا را با هم جشن بگیریم.

یک شهروند گچسارانی می گوید: ارزش جان باختن تعداد زیادی از هموطنان پزشک و پرستار به عنوان شهدای مدافع سلامت کمتر از جنگ در جبهه ها و شهادت برای دفاع از میهن نیست.

مریم عوض زاده گفت: شهروندان به خاطر کاهش میزان زحمت فعالان نظام سلامت و برای بیرون راندن کرونا از کشور با مسئولان همراه شوند.

وی اعلام کرد: هر چند در بیش از 40 روز گذشته مسئولان با ضدعفونی معابر و مکان های پرتردد،لغو برنامه های دسته جمعی،تعطیلی گردشگری و سایر اقدامات مورد احتیاج برای پیشگیری از ویروس کرونا مجاهدانه کوشش نموده اند اما تمکین به طرح فاصله گذاری اجتماعی می تواند باعث قطع زنجیره شیوع ویروس کرونا در کشور گردد.

یک شهروند باشتی گفت:همراهی بعضی جوانان با مسئولان برای حفاظت از روستاهای خود و بستن جاده های منتهی به مناطق گردشگری یادآور دفاع نیروهای مردمی در استان های مرزیبه ویژه خوزستان در برابر دشمن بعثی است.

محمدرضا نوروزی با اشاره به اینکه کشور چین به عنوان زادگاه ویروس کرونا با همراهی مردم و مسئولان پیروز به شکست ویروس کرونا شد از مردم خواست تا زمان مهار کرونا در خانه های خود بمانند.

یک شهروند ساکن شهردوگنبدان با اشاره به راه اندازی ایستگاه های مکانیزه ضدعفونی خودرو با مشارکت جوانان گچسارانی و خدمات رسانی به صورت رایگان گفت: همدلی مردم ومسئولان برای عبور از بیماری کرونا در کشور امیدبخش است.

آرمان محمدی اضافه نمود: بدون شک ادامه این همراهی به مهار ویروس کرونا منجر خواهد شد.

وی با انتقاد از شایعه پراکنی بعضی از افراد در زمینه های مختلف که آخرین مورد آن یعنی تعطیلی پمپ بنزین ها و اصناف ضروری که می توانست منجر به ایجاد اجتماعات مردمی برای ذخیره سازی لوازم مورد احتیاج گردد گفت: این اقدام ها یادآور شیطنت های منافقان در روزهای دفاع مقدس است.

یکی دیگر شهروندان بویراحمدی با اشاره به انجام فعالیت های مختلفی که از سوی مردم کهگیلویه و بویراحمد برای یاری به پیشگیری از همه گیری ویروس کرونا از فراوری ماسک تا سایر اقلام بهداشتی مورد احتیاج اجرا شده ،گفت: این صحنه ها بادآور مشارکت زنان در روزهای جنگ تحمیلی برای پخت نان و دوخت لباس برای رزمندگان است.

لیلا احمدزاده اضافه نمود: مدت های زیادی بود که از صحنه های نوع محبت آمیز به این گستردگی را مشاهده ننموده بودم.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: 35نفر از بیماران مبتلا به ویروس کرونا در استان پس از بهبودی ترخیص شدند و در حال حاضر دارو هم مصرف نمی نمایند.

پرویز یزدان پناه گفت:تا به امروز 125 مورد ابتلای قطعی به ویروس کرونا در کهگیلویه و بویراحمدشناسایی شده است..

وی توضیح داد: از افرادی که در استان کرونای آنان مثبت اعلام شده 12نفر در بیمارستان بستری بوده و در حال مراقبت و درمان هستند و بقیه به صورت ایزوله در خانه داروهای خود را مصرف می نمایند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: برای قطع زنجیره ویروس کرونا اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی در استان همزمان با سراسر کشور از بامداد روز هشتم فروردین شروع شده است.

حسین کلانتری تاکید نمود: مهمان هایی که در استان کهگیلویه و بویراحمد حضور دارند باید هر چه زودتر به شهرهای خود بازگردند.

وی گفت: مسافران فقط می توانند از کنار گذرهای شهرها عبور نمایند و حق ورود به داخل شهرهای کهگیلویه و بویراحمد را ندارند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد اضافه نمود: براساس این طرح تا خاتمه این طرح دانشگاه ها، مدارس در تمامی مقاطع، پارک ها و بوستان ها، مراکز تفریحی و ورزشی تعطیل است و هیچ شخصی حق برپایی چادردر مناطق گردشگری استان را ندارد.

کلانتری گفت: براساس طرح فاصله اجتماعی فقط اصناف ضروری چون نانوایی ها، میوه فروشان، قصابان و خواربارفروشی ها می توانند با رعایت موازین بهداشتی فعالیت نمایند.

شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته (آذر و دی ماه 98) از کشور چین شروع شد و در اوایل اسفندماه این ویروس به کشور ایران رسید.

کرونا خانواده بزرگی از ویروس هاست که هفتمین رده جدید آن در شهر ووهان چین پیدا شد؛ علایم ابتلا به این ویروس شامل تب، سرفه، کوتاهی تنفس، علایم گوارش و در موراد شدید، عفونت ریه (پنومونی)، سندرم تنفسی حاد شدید و نارسایی کلیه است.

بر اساس اطلاعات فعلی راه های انتقال این ویروس به دیگران به وسیله تماس دست آلوده به ترشحات تنفسی با چشم، بینی و دهان، از راه قطره های تنفسی (عطسه، سرفه و صحبت کردن چهره به چهره به مدت طولانی) است بنابراین شست وشوی مکرر دست ها بسیار توصیه می گردد.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران کرونا و تکرار خاطرات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران کرونا و تکرار خاطرات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید