خبرنگاران ارسال حدود 2 هزار پرونده تسهیلات کرونایی به بانک های خراسان شمالی

به گزارش وبلاگ ریاضیات، بجنورد- خبرنگاران- معاون کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی گفت: تا به امروز هزار و 985 فقره پرونده درخواست استفاده از تسهیلات جبران خسارت های ناشی از کرونا به بانک های عامل استان ارسال شده است.

خبرنگاران ارسال حدود 2 هزار پرونده تسهیلات کرونایی به بانک های خراسان شمالی

محمد اربابی روز آدینه به خبرنگار وبلاگ ریاضیات گفت: ارزش ریالی پرونده های ارسالی به بانک، برای استفاده از این تسهیلات 271 میلیارد و 160 میلیون ریال است که از این طریق برای بیش از 2 هزار و 820 نفر ایجاد اشتغال می گردد.

وی اضافه نمود: 2 هزار و 100 میلیارد ریال اعتبار تسهیلاتی برای جبران خسارات ناشی از شیوع کرونا در استان، اختصاص یافته که به کارفرمایان و خویش فرمایان داده می گردد.

وی اظهار داشت: کارگاه هایی که کد کارگاهی مورد تایید تامین اجتماعی دارند از تسهیلات مزبور بهره مند می شوند و از فرمانداران و سایر مسوولان انتظار می رود در این باره اطلاع رسانی نمایند تا کسب و کارهای خسارت دیده از کرونا، از دریافت مزایای آن محروم نشوند.

معاون کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی گفت: متقاضیان برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی می شوند و این تسهیلات با نرخ 12 درصد پرداخت می گردد.

بر اساس این گزارش، 14 رسته آسیب دیده کرونا شناسایی شده است که هتلداران، رستورانها، مهدهای کودک، باشگاه های ورزشی، واحدهای فراوری پوشاک و گلخانه های فراوری گل از آن جمله اند.

رقم تسهیلات در سه سطح 60 میلیون ریالی، 120 میلیون ریالی و 160 میلیون ریالی معین شده است، کسب و کارهایی که آسیب شدید دیده اند، به ازای هر نفر بیمه شده 120 میلیون ریال و واحدهایی که تعطیل شده اند به ازای هر بیمه شده 160 میلیون ریال تسهیلات دریافت می نمایند. رانندگان مسافری درون شهری و برون شهری هم 60 میلیون ریال تسهیلات می گیرند.

بر اساس اعلام مسوولان، حوزه اصناف، بیشترین تعطیلی و بیکاری ها ناشی از کرونا را داشته است.

خراسان شمالی بیش از 26 هزار واحد صنفی دارای پروانه کسب دارد که در قالب هفت اتاق اصناف و 136 اتحادیه فعالیت می نمایند.

با توجه به شاخص میانگین ایجاد اشتغال هر واحد صنفی برای 2.5 نفر، می توان گفت اصناف خراسان شمالی برای 65 هزار نفر اشتغال ایجاد نموده اند.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران ارسال حدود 2 هزار پرونده تسهیلات کرونایی به بانک های خراسان شمالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ارسال حدود 2 هزار پرونده تسهیلات کرونایی به بانک های خراسان شمالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید