تلاش برای راه اندازی موزه در اشنویه

به گزارش وبلاگ ریاضیات، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی گفت: یکی از برنامه های ما تلاش برای راه اندازی یک موزه در اشنویه است و به این منظور نیازمند کمک فرمانداری و مردم این هستیم.

تلاش برای راه اندازی موزه در اشنویه

به گزارش وبلاگ ریاضیات به نقل از روابط اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی، جلیل جباری روز سه شنبه 30 اردیبهشت 99 با عبدالسلام مام عزیزی فرماندار اشنویه در ارتباط با نحوه تعامل و همکاری ها برای حفاظت از میراث فرهنگی این شهرستان دیدار و گفت وگو کرد.

او بر افزایش تعاملات بین این اداره کل و فرمانداری اشنویه برای حفاظت از تپه باستانی قلاتگاه تأکید کرد و گفت: به دلیل توجه و حساسیت در ارتباط با حفاظت از تپه تاریخی قلاتگاه و مقابله با حفاری های غیرمجاز در این منطقه و برگزاری سالیانه جشنواره گیلاس این اداره کل آمادگی دارد هرگونه همکاری با فرمانداری ها در راستای حفاظت و بازسازی بناهای تاریخی را داشته باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی اضافه کرد: اشنویه یکی از شهرستان هایی است که برنامه های خاص و متنوعی را برای معرفی جاذبه های گردشگری و تاریخی آن در فضای مجازی در نظر گرفته ایم که امید است این برنامه ها با تأمین و تخصیص اعتبار امسال عملی شود.

برگزاری جشنواره سیب اشنویه در شهریور 99

عبدالسلام مام عزیزی فرماندار اشنویه نیز در این دیدار با بیان اینکه اشنویه در کنار برخورداری از ظرفیت کشاورزی در زمینهٔ گردشگری نیز ظرفیت بالایی دارد، بیان نمود: رونق گردشگری در این شهرستان بدون شک موجب اشتغال زایی نیز خواهد شد که برای این منظور سعی داریم تا بسته ای از ظرفیت های این شهرستان برای سرمایه گذاری در حوزه گردشگری تهیه شود.

او اضافه کرد: سعی خواهیم کرد بخش قابل توجهی از اعتبارات سال 99 شهرستان به میراث فرهنگی و گردشگری اختصاص داده شود.

مام عزیزی شرح داد: برای راه اندازی موزه در این شهرستان از هم اکنون آمادگی خود را اعلام کرده و امسال نیز در صورت مهار کرونا در نظر داریم علاوه بر برگزاری جشنواره گیلاس جشنواره سیب هم در شهریورماه برگزار کنیم.

محوطه باستانی قلاتگاه در سال 1347 با شماره ثبت 811 در لیست آثار ملی و با شماره 49 و با عنوان قلعه و محوطه استقراری اورارتوها در لیست محوطه های اورارتویی شمال غرب ایران به ثبت رسیده است.

قلعه تاریخی قلاتگاه یا ریکاوا یادگار هزاره اول قبل از میلاد در اشنویه است.

منبع: میراث آریا

به "تلاش برای راه اندازی موزه در اشنویه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تلاش برای راه اندازی موزه در اشنویه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید