تصاویر رضا کیانیان از نقش دنیا اصفهان و هشدار حمله به یک میراث دنیای ، آن سوی مسجد شیخ لطف الله چه خبر است؟

به گزارش وبلاگ ریاضیات، رضا کیانیان بازیگر سینما و تلویزیون درباره تخریب بافت تاریخی میدان نقش دنیا به مسئولان هشدار داد.

تصاویر رضا کیانیان از نقش دنیا اصفهان و هشدار حمله به یک میراث دنیای ، آن سوی مسجد شیخ لطف الله چه خبر است؟

وبلاگ ریاضیات: رضا کیانیان در هشداری درباره سرنوشت میدان نقش جهان اصفهان نوشت: میدان نقش جهان اصفهان را همه می شناسیم. نه ما که ایرانی هستیم، بلکه تمام جهان آن را به عنوان یکی از شاهکارهای بی همتای معماری ایرانی - اسلامی می شناسند. این میدان مثال زدنی از مفاخر معماری جهان و ثبت جهانی یونسکوست.

در وصف این میدان کتاب ها نوشته شده و بخشی از شناسنامه ملی ما ایرانی ها و جزئی از شناسنامه معماری جهانیست.

این میدان چندین بار در تاریخ از حمله خارجیان به ایران و در سال های اخیر چندین بار از حمله سودجویان داخلی مصون مانده است اما به تازگی باز مورد حمله قرار گرفته است.

به عکس ها نگاه کنید! آن گنبد زیبا که از پشت مخروبه ها پیداست، گنبد مسجد شیخ لطف الله است که از زیباترین مساجد تاریخ دوران اسلامی ایران و جهان است اما بافت تاریخی این سوی مسجد خراب شده و می خواهند در پشت مسجد و روی ویرانه های بافت تاریخی، خیابان کشی نمایند. البته الان به نام گذر و بعد خدا داند.

همه جای جهان رفت و آمدهای عمومی را در اطراف مکان های تاریخی به حداقل می رسانند اما اکنون دارند رفت و آمد وسایل را تشدید می نمایند. کجایند مسئولین؟

منبع: چمدان

به "تصاویر رضا کیانیان از نقش دنیا اصفهان و هشدار حمله به یک میراث دنیای ، آن سوی مسجد شیخ لطف الله چه خبر است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصاویر رضا کیانیان از نقش دنیا اصفهان و هشدار حمله به یک میراث دنیای ، آن سوی مسجد شیخ لطف الله چه خبر است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید