تاکید استاندار سیستان وبلوچستان براتخاذ تدابیر و توجه به رونق معیشت فعالان حوزه دام

به گزارش وبلاگ ریاضیات، خبرنگاران/سیستان و بلوچستان در ملاقات احمدعلی موهبتی استاندار سیستان وبلوچستان با رییس سازمان دامپزشکی کشور، مسایل دام استان مورد بحث و آنالیز نهاده شد و بر برنامه ریزی و توجه به رونق معیشت فعالان حوزه دام استان تاکید شد.

تاکید استاندار سیستان وبلوچستان براتخاذ تدابیر و توجه به رونق معیشت فعالان حوزه دام

استاندار سیستان وبلوچستان 6 آبانماه با رییس سازمان دامپزشکی کشور ملاقات و با اشاره به ظرفیت های بندری و مرزی استان پیرامون سرمایه گذاری در زمینه دام، طیور، واردات دام از مرزهای استان و صنایع بسته بندی گوشت وتامین گوشت کشور، گفت و گو کرد.

موهبتی باتوجه به زیرساخت های موجود استان در حوزه دام و طیور از قبیل کشتارگاه های صنعتی، بسته بندی گوشت و فرآورده های دامی، خواهان اتخاذ تدابیر و توجه به رونق معیشت فعالان این بخش شد.

موهبتی با توجه به سرمایه گذاری های صورت گرفته از سوی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و بنیاد مستضعفان و سایر نهادهای سرمایه گذار در حوزه کشاورزی و دامداری، زمینه را برای توسعه صنایع زیر بخش دام و بسته بندی و صادرات گوشت از استان به داخل کشور مناسب توصیف و خواهان یاری به فراوری نمایندگان در این بخش شد.

استاندار با توجه به سیاست های کشور همسایه در مسدود کردن و فنس کشی مرز ها و محدود کردن تبادلات مرزی جز به وسیله بازارچه ها و مرزهای رسمی، از رییس سازمان دامپزشکی خواست تا در جهت تسهیل واردات دام و فعالیت کشتارگاه های استان مساعدت نماید.

ماکنعلی رییس دامپزشکی کشور نیز با اشاره به سرمایه گذاری های صورت گرفته، وجود کشتارگاه های صنعتی، سوله ها، سالن و تاسیسات مرتبط با بخش دام و طیور، ظرفیت های استان را فرصت مناسبی برای توسعه بخش فراوری محصولات حوزه دام و طیور دانست.

رییس دامپزشکی کشور با توجه زیرساخت های موجود گفت: به لحاظ ضرورت رعایت ضوابط و پروتکل های بهداشتی و سلامت عمومی جامعه، خروج گوشت به صورت لاشه از استان ممنوع است و اجازه خروج لاشه چه کشتار داخل استان و چه واردات از خارج باشد را نمی دهیم.

وی گفت: فعالان می توانند لاشه را از خارج وارد و یا دام داخلی را در کشتارگاه های استان کشتار و نسبت به جداسازی استخوان و بسته بندی گوشت و به داخل کشور صادر نمایند.

ماکنعلی با اشاره به ظرفیت بالای دام و سالامبور در استان، گفت: استان زمینه مطلوبی برای سرمایه گذاری و احداث کارخانه فراوری چرم دارد.

وی با توجه به ارزش اضافه نموده چند برابری تبدیل سالامبور به چرم و سرمایه نه چندان سنگین احداث کارخانه چرم، از سرمایه گذاران خواست برای احداث دو کارخانه چرم در استان اقدام نمایند.

ماکنعلی همچنین با توجه به بیش از 7000 روستا، استان را برای پرورش طیور خانگی بسیار مساعد توصیف کرد و آمادگی سازمان را برای یاری به سرمایه گذاران و خانوارهای روستایی در جهت فعالیت در این طرح پربازده، خاطرنشان کرد.

رییس سازمان دامپزشکی کشور گفت: در این طرح، هر خانوار روستایی می تواند بین 30 تا 50 قطعه طیور خانگی پرورش دهد.

وی همچنین اضافه نمود: در این طرح، خدمات تغذیه و بهداشتی طیور و بازاریابی و فروش محصول به صورت شبکه ای برنامه ریزی و ارایه می گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "تاکید استاندار سیستان وبلوچستان براتخاذ تدابیر و توجه به رونق معیشت فعالان حوزه دام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاکید استاندار سیستان وبلوچستان براتخاذ تدابیر و توجه به رونق معیشت فعالان حوزه دام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید