این ربات از سقوط 183 متری جان سالم به در برد

به گزارش وبلاگ ریاضیات، یک تیم تحقیقاتی پیروز به ساخت ربات های انعطاف پذیری شده اند که بعد از رها شدن از ارتفاع 183 متری به کار خود ادامه می دهند.

این ربات از سقوط 183 متری جان سالم به در برد

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی وبلاگ ریاضیات به نقل از دیلی میل، مهندسان دانشگاه برکلی پیروز به ساخت ربات های انعطاف پذیری شده اند که بعد از رها شدن از ارتفاع 183 متری به کار خود ادامه می دهند.

این ربات که Squishy نام دارد توسط یک شبکه سه بعدی از میله های جمع شونده ساخته شده است؛ این میله ها ربات را قادر به حرکت روی زمین می نمایند.

مهندسان دانشگاه برکلی می گویند: Squishy Robotics در شرایط حساس کارایی دارد و می توان در شرایطی مثل جنگ و زلزله آنها را در منطقه رها کرد و براساس اطلاعاتی که توسط آنها جمع آوری می گردد وارد عمل شد.

این ربات های انعطاف پذیر با استفاده از دوربین، میکروفون و سنسورهای شیمیایی، بیولوژیکی، رادیو اکتیو و همچنین GPS اطلاعات دقیقی از وضع منطقه در اختیار افراد می گذارند.

سنسورها اطلاعات سریع و حیاتی را در خصوص چگونگی ایمن بودن شرایط منطقه برای ورود یک فرد به یک سایت تعیین که خطرناک است، ارائه می دهد.

آلیس آگوگینو، پروفسور مهندسی مکانیک از دانشگاه برکلی درباره این ربات های انعطاف پذیر می گوید: اطلاعات به دست آمده از این ربات ها به افرادی که جزء نخستین گروه های اعزام شونده به مناطق خطرناک هستند این امکان را می دهد که با بصیرت بیشتری تصمیم گیری نمایند و علاوه بر کارایی بیشتر خود از خطر نیز مصون بمانند.

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس

به "این ربات از سقوط 183 متری جان سالم به در برد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این ربات از سقوط 183 متری جان سالم به در برد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید