ایجاد فضای تعاملی برای والدین در شبکه شاد

به گزارش وبلاگ ریاضیات، وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: مدیران مراقبت حداکثری داشته باشند و اطمینان حاصل نمایند که هیچ دانش آموزی از فرصت آموزش و یادگیری به دلیل عدم دسترسی به شبکه شاد محروم نخواهد شد.

ایجاد فضای تعاملی برای والدین در شبکه شاد

به گزارش وبلاگ ریاضیات، محسن حاجی میرزایی در نشست با وزرای ادوار آموزش وپرورش، با آرزوی قبولی طاعات و عبادات اظهار کرد: پس از تعطیلی مدارس به دلیل شیوع کرونا که اجتناب ناپذیر بود و بیش از 1 میلیارد و 500 میلیون دانش آموز را در سراسر دنیا از حضور در مدرسه محروم کرد.

وی اضافه نمود: آموزش وپرورش باید برای تداوم آموزش دانش آموزان اقداماتی انجام می داد. یک راه انتظار تا بازگشایی مدارس بود اما نمی دانستیم دورنمای این بازگشایی چه زمانی است و البته وقفه طولانی مدت به جریان یادگیری آسیب وارد می کرد.

حاجی میرزایی اظهار داشت: اولین کار که به یاری سازمان صداوسیما انجام شد، پخش برنامه های آموزشی از شبکه های تلویزیونی بود و در فاصله چند روز معلمان آموزش دهنده شناسایی و به صداوسیما معرفی شدند.

وی با اشاره به اینکه درمجموع نظرسنجی ها پخش برنامه های آموزشی از تلویزیون ارتقای رتبه داشته است، گفت: بیش از 27میلیون بار فیلم های آموزشی دانلود شده است. در روش پخش برنامه های آموزشی از صداوسیما این معایب وجود داشت که آموزش ها تعاملی نبود و همچنین ما بیش از250عنوان درس داریم که امکان پوشش کامل دروس به وسیله تلویزیون وجود ندارد.

وزیر آموزش وپرورش توضیح داد: معلمان در فضای مجازی خلاقیت هایی زیادی داشتند و از این آزمون خوب بیرون آمدند، اما احتیاج داشتیم تا طی یک برنامه هماهنگ آموزش ها انجام بگیرد.

وی در ادامه اضافه نمود: طی سال های مختلف اقداماتی انجام گرفته بود؛ اما ما در شرایطی بودیم که باید به سرعت آغاز به برنامه ریزی و اقدام می کردیم.

حاجی میرزایی بابیان اینکه در مرحله اول پنج پیغام رسان اعلام آمادگی کردند، گفت: از مدارس خواستیم تا به طور اختیاری پیغام رسان را انتخاب نمایند اما در ادامه کار، هیچ کدام از پیغام رسان ها نتوانستند خواسته های ما را برآورده نمایند. در ادامه این جهت، همراه اول پلتفرمی را در اختیار ما قرار داد که تا چهل میلیون جمعیت را پوشش می دهد و تا 15سال نیز خدمات فنی و پشتیبانی را انجام خواهد داد.

وی تأکید کرد: اولویت آموزش وپرورش در انتخاب پلتفرم این بود که اطلاعات آموزش وپرورش در اختیار دیگران قرار نگیرد.

حاجی میرزایی بابیان اینکه این دو ماه اخیر بدون تعطیلی پیگیر آغاز به کار شبکه آموزش دانش آموزی بودیم، گفت: ثبت نام در این شبکه با دوره ابتدایی آغاز شد و پس ازآن برای دوره متوسطه انجام گرفت.

وی گفت: بیش از 97درصد مدیران مدارس در شاد عضو شده اند و همچنین 75درصد کلاس های درس تشکیل شده است و بیش از10میلیون دانش آموز عضو شبکه شاد شده اند. همچنین برای امنیت بیشتر ارتباط بین دانش آموزان در این شبکه بسته شده است و کانال محتوا نیز تعبیه شده که دستیار معلم است و حاوی ابزارها و محتوای آموزشی است.

وزیر آموزش وپرورش با اشاره به اینکه سرعت این شبکه از پیغام رسان های داخلی بیشتر و قیمت کمتری دارد، اظهار کرد: عده ای گوشی هوشمند ندارد و یا منطقه زندگی شان پوشش اینترنتی ندارد که ما برای آن ها نیز اقداماتی انجام داده ایم.

وزیر آموزش وپرورش بابیان اینکه مدرسه کارکردهای متنوعی دارد و هیچ برنامه ای جایگزین مدرسه نمی گردد، گفت: شبکه شاد در این شرایط تعطیلی مدارس به عنوان راه کلی که می تواند بخش عظیمی از دانش آموزان را تحت آموزش قرا بدهد و به عنوان یک ابزار سازمانی مطرح شده و خوشبختانه با استقبال خوبی هم روبرو شده است.

حاجی میرزایی اضافه نمود: البته تعدادی از دانش آموزان هم به دلایل متعددی امکان استفاده از این ابزار را ندارند که به همه مدیران ابلاغ کردیم که مراقبت حداکثری داشته باشند و اطمینان حاصل نمایند که هیچ دانش آموزی از فرصت آموزش و یادگیری به دلیل عدم دسترسی به شبکه شاد محروم نخواهد شد.

بر اساس گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش وپرورش، وی بابیان اینکه فضایی تعاملی برای والدین در این شبکه ایجاد خواهد گردد، اظهار داشت: روز گذشته این شبکه یک میلیارد انتقال پیغام و اطلاعات داشته است و خوشبختانه شاد ظرفیت های بسیار خوبی دارد و در آینده می توانیم 10 تا 15درصد آموزش ها را به وسیله این شبکه انجام بدهیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "ایجاد فضای تعاملی برای والدین در شبکه شاد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایجاد فضای تعاملی برای والدین در شبکه شاد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید