انگلیس با طرح خوشه ای به مقابله با کرونا می رود

به گزارش وبلاگ ریاضیات، یکی از طرح های پیشنهادی دولت انگلیس برای عبور از شرایط قرنطینه تقسیم بندی شهروندان به گروه های (خوشه های) ده نفره، متشکل از اعضای خانواده و دوستان نزدیک برای دیدار با یکدیگر است تا به تدریج محدودیت ها کاسته گردد.

انگلیس با طرح خوشه ای به مقابله با کرونا می رود

نشریه دیلی میل در گزارشی نوشت؛ بر اساس این طرح، خانواده ها می توانند بخشی از یک خوشه (گروه) را تشکیل داده و با یکدیگر دیدار نمایند اما آنها اجازه تماس با افراد دیگر را نخواهد داشت.

یک منبع دولتی در این باره گفت: اگر بتوانیم راهی برای انعطاف بدون خطر انتقال ویروس پیدا کنیم، حتما اقدام خواهیم کرد.

دولت انگلیس از 4 فروردین گذشته برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، با اعلام شرایط اضطراری، مقررات منع رفت و آمد را به اجرا گذاشت. بر اساس این مقررات تمام مساجد، کنیسه ها، کلیساها، سالن های ورزشی، مدارس و آرایشگاه ها تعطیل شدند.

دولت همچنین اختیارات ویژه ای را به پلیس این کشور واگذار نموده تا با متخلفین مطابق با قوانین ویژه ای که در این زمینه تبیین شده، برخورد کند.

انگلیس دوره اوج همه گیری کرونا را سپری می نماید و طبق آخرین آمار منتشر شده تعداد جان باختگان امروز (شنبه 6 اردیبهشت) از مرز 20 هزار نفر عبور کرد.

ساندی تایمز هفته پیش گزارش داد که دولت انگلیس طرحی را برای عبور پلکانی از شرایط قرنطینه آماده نموده که بر اساس آن بخش های جامعه در مراحل مختلف فعال شوند.

در طرح موسوم به چراغ قرمز پیشنهاد شده که برای فاز اول یعنی چراغ سبز، مدارس به صورت نیمه وقت یا هر دو هفته یک بار برای دانش اموزان مقطع ابتدایی و سال آخر دوره متوسطه که باید در امتحانات سراسری خاتمه سال تحصیلی شرکت نمایند بازگشایی گردد.

همچنین فروشگاه هایی که بتوان فاصله ایمنی را در آنجا رعایت کرد فعالیت خود را از سر گرفته و وسایل نقلیه عمومی در ظرفیت کامل خود خدمات رسانی خواهند کرد.

در فاز دوم این طرح موسوم به چراغ زرد پیشنهاد شده که برای اواخر ماه می (خرداد) بیشتر فروشگاه ها و شرکت ها به حالت عادی بازگشته و کارکنان به محل کار خود بازگردند.

همچنین برگزاری بعضی اجتماعات کوچک مجاز تلقی می گردد اما رستوران ها، کلوپ های شبانه و برنامه های پرجمعیت همچنان تا اواخر تابستان غیر مجاز خواهند بود.

بر اساس این طرح افراد بالای 70 سال و آن هایی که به لحاظ جسمانی دارای مشکل هستند باید چند ماه دیگر تا بازگشت به زندگی عادی انتظار بکشند. دولت مطابق با فاز سوم یعنی چراغ قرمز توصیه نموده که این افراد تا ساخت واکسن کرونا شرایط قرنطینه را حفظ نمایند.

فشارها برای خروج از شرایط قرنطینه در انگلیس بالا گرفته است. اعضای ارشد حزب حاکم محافظه کار انگلیس به دولت هشدار داده اند که تداوم شرایط قرنطینه برای مهار شیوع ویروس کرونا (کووید-19) اقتصاد این کشور را نابود خواهد نمود.

نخست وزیر انگلیس ضمن مخالفت با عبور شباب زده از شرایط قرنطینه در این کشور، نسبت به موج جدید همه گیری کرونا (کووید-19) هشدار داده است.

بوریس جانسون که پس از ابتلا به کرونا همچنان دوران نقاهت را سپری می نماید بیان کرد که اولویت او ترمیم کشور پس از عبور از اوج همه گیری کرونا و بازگشت به شرایط عادی است.

وزیر امور خارجه انگلیس نیز که در غیاب نخست وزیر امور دولت را راهنمایی می نماید اعلام نموده، تا زمانی که فرایند نزولی آمار مرگ ومیر بر اثر کرونا پایدار نگردد، اوضاع تغییری نخواهد نمود.،ایرنا

آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و دنیا را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین

به "انگلیس با طرح خوشه ای به مقابله با کرونا می رود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انگلیس با طرح خوشه ای به مقابله با کرونا می رود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید