ادعای ترکیه: 76 سرباز سوری در پاسخ آنکارا کشته شدند

به گزارش وبلاگ ریاضیات، وزیر دفاع ترکیه در حالی تعداد تلفات سربازان سوری در حمله ادعایی به مواضع ارتش سوریه را افزایش داد که دو نظامی خودش بر اثر شدت جراحات در حمله ارتش سوریه، کشته شدند.

ادعای ترکیه: 76 سرباز سوری در پاسخ آنکارا کشته شدند

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ ریاضیات، حلوسی آکار وزیر دفاع ترکیه مدعی است در واکنش ادعایی که روز گذشته به ارتش سوریه نشان دادند، حداقل 76 سرباز سوری کشته شدند.

آکارا شامگاه دوشنبه حین بازدید از نظامیان ترکیه ای مستقر در مرز سوریه واقع در استان ختای (هاتای)، ادعا کرد توپخانه ها و جنگنده های ارتش این کشور به 57 نقطه از مواضع ارتش سوریه حمله نموده و حداقل 76 سرباز سوری را در این حملات از پای درآورده اند.

به نوشته روزنامه دیلی صاباح وی با رد دلیل اعلامی روسیه درباره هدف قرار گرفته شدن نظامیان ترکیه توسط ارتش سوریه، مدعی شد: ترکیه به مسئولان روسی اطلاع داد که نیروهای پشتیبانی در دو ساعت 16:13 و 22:27 یکشنبه [به ادلب] می رسند اما رژیم [سوریه] به حملاتش ادامه داد.

وزیر دفاع ترکیه همچنین طی سخنرانی برای نظامیان مستقر در مرز سوریه، گفت: هیچ کسی نباید شک داشته باشد که گام های لازم [برای محافظت از ارتش ترکیه در برابر حملات] در منطقه برداشته خواهد شد.

از سوی دیگر رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه نیز شامگاه گذشته از افزایش تعداد تلفات نظامیان این کشور در موشک باران مواضع تروریست ها در ادلب توسط ارتش سوریه به هشت کشته اطلاع داد.

به نوشته خبرگزاری تاس، این دو نظامی ترکیه ای که در عملیات ارتش سوریه در ادلب زخمی شده بودند، بر اثر جراحات، کشته شدند. بدین ترتیب تعداد تلفات نظامیان ترکیه در عملیات ارتش سوریه در ادلب، به هشت کشته و چهار زخمی افزایش یافت.

صبح روز دوشنبه بود که وزارت دفاع ترکیه از کشته و زخمی شدن سیزده نظامی خود در پیشروی های ارتش سوریه علیه تروریست ها در منطقه کاهش تنش ادلب اطلاع داد. بعد از آن رئیس جمهور ترکیه مدعی شد که توپخانه ها و جنگنده های ارتش ترکیه به حداقل 40 موضع از ارتش سوریه حمله نموده و حدود 30 سرباز سوری را نیز از پای درآورده اند.

ادعای وزیر دفاع و ارتش ترکیه درباره هدف قرار دادن مواضع ارتش سوریه در حالی هنوز ادامه دارد که مرکز آشتی روسیه روز گذشته با انتشار بیانیه ای درباره این تحولات، ضمن تکذیب ادعای حمله جنگنده های ترکیه ای به ارتش سوریه، گفت هواپیماهای ترکیه ای حتی وارد حریم هوایی سوریه نشده اند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "ادعای ترکیه: 76 سرباز سوری در پاسخ آنکارا کشته شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادعای ترکیه: 76 سرباز سوری در پاسخ آنکارا کشته شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید