آلودگی هوا امید به زندگی در آمریکا را کاهش داده است

به گزارش وبلاگ ریاضیات، نتایج یک تحقیق مشترک میان دانشگاه انگلیس و آمریکا نشان داده، آلودگی هوا منجر به کاهش امید به زندگی در میان مردم آمریکا شده است.

آلودگی هوا امید به زندگی در آمریکا را کاهش داده است

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی وبلاگ ریاضیات به نقل از دیلی میل، نتایج یک آنالیز جدید به خوبی نشان داده است، امید به زندگی در میان آمریکایی ها کاهش یافته و یکی از عوامل مهم و مؤثر در این باره آلودگی هوا است.

براساس آمار موجود، از سال 1999 هوای آمریکا در وضعیت خوبی قرار ندارد و از همان سال آلودگی هوا منجر به مرگ سالانه بیش از 30 هزار نفر شده است.

نتایج یک پژوهش که از سال 1999 تا خاتمه سال 2015 انجام شده به خوبی نشان می دهد، ذرات PM2.5 هوا که ناشی از سوخت نیروگاه ها، اگزوز خودروها و به طور کلی آتش سوزی های جنگلی و طوفان های گرد و غبار است به میزان قابل توجهی در کیفیت هوای آمریکا تأثیر گذاشته است.

هوای آلوده امید به زندگی را برای زنان 0.15 در هر سال و برای مردان را به 0.13 به ازای هر سال کاهش داده است.

این مطالعه جدید تأکید می نماید، آلودگی هوا می تواند عامل مرگ و میر هزاران نفر در آمریکا باشد، ضمن اینکه نرخ امید به زندگی را نیز کاهش داده است.

قرار دریافت در معرض گازهای گلخانه ای نیز بر سلامت افراد تأثیر سوء دارد و منجر به بروز بیماری های متعدد می گردد.

تیم تحقیقاتی کالج لندن و دانشگاه Carnegie Mellon در پنسیلوانیا می گویند: حتی اگر ذرات آلوده هوا در سطوح ایمن باشند، می توانند منجر به افزایش مرگ و میر شوند.

مطالعات نشان داده است که قرار دریافت در معرض ذرات ریز هوا باعث افزایش خطر ابتلا به بیماری های ریوی و بیماری های قلبی می گردد و همچنین بیماری های مزمن مانند آسم و برونشیت را بدتر می نماید.

در حال حاضر سازمان دنیای بهداشت برآورد می نماید، در سراسر دنیا سالانه هفت میلیون نفر در اثر آلودگی هوا می میرند که بیشترین مرگ و میر در کشورهای کم و متوسط، به ویژه در آفریقا و آسیا رخ می دهد.

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس

به "آلودگی هوا امید به زندگی در آمریکا را کاهش داده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آلودگی هوا امید به زندگی در آمریکا را کاهش داده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید